Dnes je
Drobečková navigace

Úvod > Informace o škole > GDPR

GDPR

Ochrana osobních údajů podle zákona 110/2019 Sb. o zpracování osobních údajů a Obecného nařízení o ochraně osobních údajů (2016/679) Evropské unie (tzv. "GDPR")

Základní informace o ochraně osobních údajů pro zákonné zástupce

1. Obecné nařízení

Obecné nařízení na ochranu osobních údajů neboli GDPR (General Data Protection Regulation) je uceleným souborem pravidel na ochranu dat v EU. Škola je povinna se tímto nařízením řídit

Cílem je hájit práva žáků a jejich zákonných zástupců proti neoprávněnému zacházení s jejich daty a osobními údaji, dát jim větší kontrolu nad tím, co se s jejich daty děje.

 

2. Důvody zpracování osobních údajů

Osobní údaje se mohou ve škole zpracovávat pouze na základě:

  • právního předpisu nebo
  • souhlasu žáků, zákonných zástupců žáků.

Ředitel školy důsledně zakazuje předávání osobních údajů žáků třetím osobám soukromého práva (nabídky pomůcek, knih, aktivit pro žáky).

 

2.1 Osobní údaje zpracovávané na základě školského zákona

  • školní matrika,
  • doklady o přijímání dětí, žáků, studentů a uchazečů ke vzdělávání, o průběhu vzdělávání a jeho ukončování,
  • třídní kniha,
  • záznamy z pedagogických rad,
  • kniha úrazů a záznamy o úrazech dětí, žáků a studentů, popřípadě lékařské posudky.

 

2.2 Osobní údaje zpracovávané na základě informovaného souhlasu

  •   seznamy žáků na soutěžích,
  •   emailové adresy,
  •   fotografie za účelem propagace školy.

 

3. Podepsání informovaného souhlasu

Učitelé předají zákonným zástupcům informované souhlasy, kde svým podpisem potvrdí souhlas/nesouhlas s poskytování některých osobních údajů.

4. Práva žáků a zákonných zástupců

Právo na to být informován o zpracování jeho osobních údajů. Tím se rozumí právo na určité informace o zpracování jeho osobních údajů.

Právo na opravu nepřesných osobních údajů, které se ho týkají.

Právo na výmaz (být zapomenut). Toto právo se netýká zákonného zpracování údajů, například školní matriky.

Právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů. Toto právo se netýká zákonného zpracování údajů, například školní matriky.

Žádost subjektu údajů vyřizuje škola bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce, ve výjimečných případech do 2 měsíců.

Informace poskytnuté žákům a zákonným zástupcům žáků se poskytují a činí bezplatně. Pouze v případě, kdy jsou žádosti podané subjektem údajů zjevně nedůvodné nebo nepřiměřené, zejména protože se opakují, může ředitel školy rozhodnout o uložení přiměřeného poplatku, nebo odmítnout žádosti vyhovět. Zjevnou nedůvodnost dokládá správce. V takovém případě se výše poplatku řídí sazebníkem úhrad za poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.

 

5. Zabezpečení osobních údajů

Škola má vytvořený systém pro zabezpečení ochrany osobních údajů:

  •  uložení dokumentů podle spisového a skartačního řádu,
  •  nově vytvořena funkce pověřence pro ochranu osobních údajů (Data Protection Officer), který provádí nezávislou kontrolní funkci ochrany osobních údajů ve škole,
  •  osobní odpovědnost osob, které vedou školní matriku,
  •  shromažďování pouze nezbytných osobní údaje (například seznam žáků bez rodných čísel),
  •  již nepotřebné údaje skartovat,
  •  zachovávat mlčenlivost o údajích,
  •  neposkytovat údaje osobám mimo výchovně vzdělávací proces,
  •  školní řád obsahuje pravidla o ochraně osobnosti ve škole,
  •  ochrana osobních údajů při práci s IT technikou.

 

6. Pověřenec pro ochranu osobních údajů

Škola jako „orgán veřejné moci“ rozhoduje o právech a povinnostech dětí, žáků a studentů = škola musí jmenovat pověřence pro ochranu osobních údajů.

Pověřenec pro ochranu osobních údajů musí být dostupný a k dispozici i žákům a zákonným zástupcům žáků. Ve spolupráci s vedením školy vyřizuje žádosti o informace od žáků a zákonných zástupců žáků včetně oprav osobních údajů, výmazu osobních údajů, vznášení námitek proti zpracování osobních údajů.

Kontaktní údaje:

  • Správce údajů: Mgr. Vlastimír Sunek - tel. 739 322 449
  • Pověřenec: Ing. Radim Adamec, email: gdpr@kr-karlovarsky.cz, tel.: 354 222 193

Kalendář akcí - hide

Po Út St Čt So Ne
31 1 2 3
Zahájení výuky v roce 2019
4 5 6
7 8 9 10
Exkurze do ČNB, DP Praha - 3.A, 4.A, 2.OS
11 12
Maturitní ples - 12.1.2019 od 20:00 v Grandhotelu Pupp
Maturitní ples - 12.1.2019 od 20:00 v Grandhotelu Pupp
13
14 15 16 17
Den otevřených dveří 17.1.2019 - 13:00-16:00
Kontrolní zkoušky před uzávěrkou 1. pol.
Den otevřených dveří 17.1.2019 - 13:00-16:00
18
Kontrolní zkoušky před uzávěrkou 1. pol.
19
Kontrolní zkoušky před uzávěrkou 1. pol.
20
Kontrolní zkoušky před uzávěrkou 1. pol.
21
Projekt Edison - návštěva 4 VŠ stážistů z cizích zemí
Kontrolní zkoušky před uzávěrkou 1. pol.
Projekt Edison - návštěva 4 VŠ stážistů z cizích zemí
22
Projekt Edison - návštěva 4 VŠ stážistů z cizích zemí
Kontrolní zkoušky před uzávěrkou 1. pol.
Projekt Edison - návštěva 4 VŠ stážistů z cizích zemí
23
Projekt Edison - návštěva 4 VŠ stážistů z cizích zemí
Uzávěrka klasifikace 1. pol.
Kontrolní zkoušky před uzávěrkou 1. pol.
Projekt Edison - návštěva 4 VŠ stážistů z cizích zemí
24
Projekt Edison - návštěva 4 VŠ stážistů z cizích zemí
Projekt Edison - návštěva 4 VŠ stážistů z cizích zemí
25
Projekt Edison - návštěva 4 VŠ stážistů z cizích zemí
Projekt Edison - návštěva 4 VŠ stážistů z cizích zemí
26 27
28
Pololetní pedagogická rada
29 30 31
Den otevřených dveří 31.1.2019 - 13:00-16:00
Kritéria přijímacího řízení pro školní rok 2019/2020
Den otevřených dveří 31.1.2019 - 13:00-16:00
Zveřejnění kritérií přijímacího řízení
1
Pololetní prázdniny 2019
2 3